Dentysta przymierza implant stomatologiczny do uzębienia pacjentki

Czy warto wykonać szablon chirurgiczny?

Szablony chirurgiczne to najnowsza technologia w leczeniu implantologicznym. Wszczepienie implantu zębowego przy użyciu szablonu ma wiele nieocenionych zalet, do który zaliczyć można przede wszystkim precyzyjną pozycję implantu, jak i szybszy proces gojenia. Dowiedz się więcej o tym, jak wygląda zabieg wszczepienia implantu zębowego przy pomocy szablonu chirurgicznego.
Uśmiechnięta dziewczyna na fotelu dentystycznym

Dentofobia – jak pokonać strach przed dentystą?

Dentofobia to bardzo silny strach przed wizytą u dentysty i leczeniem stomatologicznym. Skutkuje to często poważnymi zaniedbaniami w higienie jamy ustnej oraz zwlekaniem z wizytą u stomatologa. Odwlekanie w czasie konsultacji stomatologicznej powoduje, że pacjenci zgłaszają się nie z niewielkimi ubytkami, a z bardzo zaawansowanymi problemami i konieczne jest usunięcie problematycznych zębów. Dowiedz się, jak przestać się bać dentysty.
Starsza kobieta na fotelu dentystycznym uśmiech się widząc w lusterku swój nowy uśmiech

Jak dbać o protezę zębową?

Podobnie jak prawdziwe zęby, protezy zębowe wymagają odpowiedniej higieny oraz pielęgnacji. Dlaczego czyszczenie protez zębowych jest takie ważne i jak robić to w prawidłowy sposób?
młoda kobieta z aparatem na zębach uśmiech się

Jak czyścić aparat ortodontyczny stały?

Nosząc stały aparat ortodontyczny, niezwykle ważnym jest zadbanie o prawidłową higienę jamy ustnej. Jednak wiele osób leczących wady zgryzu nie wie, jak czyścić aparat na zęby. Dowiedz się, dlaczego to takie ważne i jak robić to w prawidłowy sposób.
dwóch chirurgów stomatologicznych i pacjent na fotelu

Czy ósemki trzeba usuwać?

Problematyczne ósemki, popularnie zwane zębami mądrości, często stanowią bolesną pamiątkę ewolucyjną po naszych przodkach. Jakie możemy mieć z nimi problemy i jak mądrze oraz bezpiecznie je usunąć?
Pacjentka z bólem zęba na fotelu dentystycznym obok stojącej dentystki.

Co zrobić, gdy boli ząb?

Dowiedz się nurtujących kwestii dotyczących bólu zębów. Jakie są najczęstsze przyczyny pojawienie się bólu zęba? Jak prawidłowo powinna wyglądać higiena jamy ustnej, aby zminimalizować ryzyko tej nieprzyjemnej dolegliwości? Co robić, żeby zmniejszyć intensywność bólu, gdy musimy poczekać na wizytę u dentysty?